Wie in de zorg werkt, kent de tafels waar besluiten worden genomen. Overleggen waarin keuzes moeten worden gemaakt. Momenten waarop verantwoording wordt gevraagd. Het Zorggesprek is geen van die dingen.
Geen evaluatie, beleidsvergadering of zoektocht naar schuld. Wat we wel doen: samen eerlijk kijken naar hoe crisiszorg in de praktijk ontstaat. Wat hier besproken wordt, blijft aan tafel.
Het gesprek is bedoeld om te begrijpen, niet om te beoordelen. Tijdens het gesprek staan vragen centraal zoals:
- Waar begon deze crisis eigenlijk?
- Waar werd tijdelijk normaal?
- Wat maakt dat dit steeds weer gebeurt?
- Wat doet dit met vertrouwen in de zorg?